Medical Taping

De basis van het Medical Taping Concept werd in de jaren zeventig gelegd in Japan en Korea. Hier werden destijds tapemethodes ontwikkeld vanuit de gedachte dat beweging en spieractiviteit essentieel is om gezondheid te behouden of te herstellen. De achtergrond gedachte is, dat spieren niet alleen nodig zijn voor beweging maar daarnaast ook bepalend zijn voor bijvoorbeeld de bloed- en lymfecirculatie en de lichaamstemperatuur. Als spieren niet goed functioneren, kan dat dus een scala van klachten en aandoeningen geven.

Het Medical Taping Concept is daarmee een revolutionaire behandelmethode die fundamenteel verschilt van conventionele behandelmethodieken.

Het toepassingengebied van het Medical Taping Concept mag breed genoemd worden. Nabehandeling van blessures, reduceren van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook haematomen), houdingscorrecties, behandeling van klachten door overbelasting (zoals KANS/RSI, tennis- of golfelleboog). Ook neuro-reflectoire beïnvloeding, bijvoorbeeld bij hoofdpijn, behoort tot de mogelijkheden, evenals profylactisch tapen.

• Spierfunctie verbeteren door tonusregulatie
  • Belemmeringen in bloedcirculatie en lymfe afvoer opheffen
  • Pijndemping
  • Ondersteunen gewrichtsfunctie, door:
    – stimuleren van proprioceptie
    – correcties van de bewegingsrichting
    – vergroten van de stabiliteit
  • Neuro-reflectoire beïnvloeding

U kunt hiervoor een afspraak maken bij Martin Langhout, Adri de Vrieze, Denise Hermsen-Godijn of één van de kinderfysiotherapeuten.

www.fysiotape.nl